Saturday, July 04, 2009

MeMori 30 June

Hm..zie cadang2 nk pindah rumah starting early this week.. aku cdgkan kt dia mintak tolong ajib angkot barang.. ajib plak nk start keja 1st July.. jadinya ktorang gamble pindah weekday insteed of weekend sbb weekend sgt berharga tok d abeskan nk pindah randah.. hehe.. boleh gitu? tapi nak dijadikan cerita ajib ada hal plak sebalah paginya.. so dalam kul 2pm camtu barulah ktorang gerak.. settle everything, perot pon joget lambak mintak di isi.. malas cita banyak. tengok jam baru kul330pm.. budget2 macam sempat nak makan plus borak2.. tup2 sedar dah dekat 430pm. walla wei.. mamposla lambat masuk kang.. dengan agak kelam kabutnya aku pon memecut selepas ajib drop ktorang kt parking rumah zie... dalam kelam kabut tu boleh pulak aku silap amek lane!!!!! adoyai.. macam mana nak u-turn klu kt highway????!!! nak tak nak kena cari next exit tok u-turn.. haip..!! nak ditangan diri sendiri.. geram betol..dengan muka kering kelat aku tengok jam dah pukul 5pm.. walla 1/2 jam lambat tue.. otak pikir2 alasan tapi xdapat yang logik.. decided: berterus terang is the best solution.. aku tekad.. masuk je opis trainer aku terus tengok jam n tenung muka aku..

en wan: nape lambat?! (suara dia sangat kuat ok, semua pusing tengok aku n zie..)

aku: maaf che.. kami sesat.. (suara sangat perlahan nak cover dari yg lain supaya xdengar)

en wan: SESAT??!! hari nie hari ke berapa awak kerja baru nak sesat? (suara maintain kuat)

~ maka kedengaranla suara2 sumbang menokok tambah n xkurang juga yang ketawa2.. adoi..malu2..

aku: sebenarnya che kami baru pindah rumah baru.. saya xfimiliar sangat dengan jalan baru tue.. maaf che lepas nie saya make sure xsalah jalan lagi.. maaf che.. (suara maintain perlahan xnak orang dengar..huhu)

~ Ade suara2 tolong backup sambil wat lawak mengong.. naseb baek che wan termakan gak n mula senyum2 dengan lawak senyum kambing opismate aku.. tq guys..selamatkan keadaan.. lap u all la.. hehehe.

en wan: dah gi duduk..make sure jangan sesat lagi lepas nie..

aku: baek..

break tok dinner.. kawan2 buat surprise party celebrate birthday aku.. adus, sungguh pon kecik2 tp aku terharu.. wlaupon baru kenal tapi rasa cam dah close je..TQ zie, liena, aini, yoo jin, bala... dorang nie memang alert betol.. aku xsuka announce menda2 privacy nie..huhu. so balance cake tue dorang suh aku bawak balik.. aku mula terpikir, sure nanti ade opismate akan terperasan nie.. apa nak wat?? erm..aku pon masuk rehat awal2 letak cake kat bucu meja kekonon nak cover sket dari pandangan orang..
tup2 masa shift nak abes, Bala boleh pulak tetiba berdiri n said..

Bala: Attention everybody..
~ automatically semua pay attention kat dia..ingatkan dia ada nak buat apa2 announcement penting...rupa2nya..

Bala: For you guys information, today one of our colleague's birthday.. I need your coorperation to sing a happy birthday song for her.. alright guys??

~ aaaaa.. blushing.. aku xtahu nak cakap ape.. semua dah sok sek sok bising.. trainer aku pon senyum2 tengok aku terkulat2.. dia kasik green light for them to sing the song for me.. aaaaaaa.. malunya.

dan bergemala "Happy birthday to you.........bla bla bla"

Aku: thank you guys.

Unknown: few words from the birthday gurl plesh.. hahaha.

en wan: enough guys.. she's blushing already.. *sambil geleng2 kepala* huhu..

~ tq en wan selamatkan keadaan..hehehe.

So time balik tu aku kasik je cake tu kat dorang..hehe.

The following day..
sesiapa jugak yang terserempak dengan aku semuanya mula dengan sapa aku dgn ayat yang lebih kurang sama..korang nak taw frasa tue???








~ Best birthday smlm? hari nie sesat lagi x?

huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu...

4 comments:

Anonymous said...

Kak Yus blushing lah. aww comelnye. hehe.

happy belated birthday ye kak. smoge pjg umur, murah rezeki and termakbul sgl doa serta hajat akak. =)

♥ Izzah Marzuki said...

Yus,

Happy Birthday!
Kitorg kat plurk x tau pon..
may all your dreams come true..
insyaAllah..

norleecious said...

citer besday yg sgt menarik..heheh.
Da lama i x dpt besday seprais camtu..:(

yusma said...

arina: hehe.tq.erm, unexpected thing sbenarnya.. tetiba wat announcement cam2..aduh..xtaw nk letak muke kt mane..heh

K. Izz: erm..tue la xsempat nak masuk plurk hari tue..huhu..nway tq akak..hopefully by nx year sy dh dpt ape yg sy cr.. ;p

husna: hehehe..sweet tapi agak memalukan..hehe.